Michèlle Schimscheimer

Michèlle Schimscheimer

Voorstelling: De Shelley Solo Show

Michèlle Schimscheimer (ook wel Shelley) brengt literair cabaret met de ruigheid van de opstandige jeugd. Stevig en direct noemt ze alles bij de naam en klutst ze humor met verdriet. Of zoals een wat oudere man uit haar publiek eens zei: ‘Dat stoute meisje, dat vond ik leuk!’

Teun Wolters

Teun Wolters

Voorstelling: De titel is gefingeerd wegens mogelijk schadelijke inhoud

5 4 3 2 1 Voor we beginnen moeten er een aantal dingen benoemd worden bij wijze van waarschuwing 20 21 22 23 24 scherpe voorwerpen, vernieling, rook, open vuur, wapens, drugs, naakt, pornografie, twee torens en een vliegtuig, mannen in oranje pakken op hun knieën 47 48 49 50 51 de programmatekst voor de voorstelling

waarvan de titel is gefingeerd

wegens mogelijk schadelijke inhoud mag

niet langer zijn dan vijfenzeventig

woorden 73 74 75 zesenzeventig

Blauwe Vinkjes

Blauwe Vinkjes

Voorstelling: Nu al een hit

Manon Blaauw en Kevin van den Berg spelen en zingen in de rol van herkenbare karakters en typetjes. Ze profileren, persifleren, insinueren en imiteren. Al scrollend door hun actuele timeline blik je terug op het nu, kijk je door de ogen van geagiteerde demonstranten én word je geconfronteerd met ons huidige ‘sociale’ gedrag. Of het nou is als hippe influencers, een stel duistere Russen of vertolkers van het levenslied, de cabareteske sketches zullen niet vervelen!

Suus Hoppenbrouwers

Suus Hoppenbrouwers

Voorstelling: Sour Power

Suus Hoppenbrouwers (die op haar 8e een bikini op haar lijf tekende met blauwe lippenstift) neemt je mee in haar eigenzinnige kijk op de wereld.

Beyoncé meets Alice in Wonderland, waarbij ze zowel Beyoncé, Alice als het Wonderland is. 

Thjum Arts

Thjum Arts

Voorstelling: Tijdloos Genot

Op een dag toen hij 2 jaar oud was lag hij in de woonkamer en sprak de woorden “Liggen, zitten, staan, lopen.” En hij liep. Voor de allereerste keer. En nu loopt hij hier het podium op, om voor jou te spelen.

Fieke Opdam

Fieke Opdam

Voorstelling: Non-actief

Fieke, de ex-vrouw van Jezus, trekt na negen jaar de kloosterdeuren achter zich dicht. De wereld is veranderd -vroeger had je twee soorten pindakaas, nu ineens tien- en er is geen zorgverzekeraar die gelooft dat het aan de nonnen ligt dat haar eigen risico al zes jaar niet betaald is.

Over kloosterseks, de achterwijken van Chicago en de zoektocht naar een nieuw ‘wij’.

Samir Fighil

Voorstelling: Schwung

Ik heb alles waar ik vroeger van droomde.
Een goeie baan, een gezin wat van me houdt en vrienden voor het leven.
Maar waarom voel ik me dan zo slecht?
Ik ben moe, geïrriteerd en het lijkt alsof alles en iedereen me tegenwerkt.
Minder stressen zeggen ze dan.
En meer genieten.
Klinkt makkelijk…
Waarom is het dan zo verdomd moeilijk?
Ik denk dat ik gewoon mijn schwung kwijt ben…
Of…zit ik toch in een burn-out?
He, maar dat kan toch helemaal niet…?

Sanne Gloria met Rob Mennen

Voorstelling: Yes, we can’t

Kan niet bestaat niet. Het leven is maakbaar en zo niet dan toch. Sanne Gloria en Rob Mennen verbinden grimmige stiltes met ijzige koude, maar serveren deze graag met warme chocolademelk (met slagroom) (en rum). Ach vergeet die chocolademelk, vergeet de slagroom en laat die rum ook maar zitten. Let’s go!’

Isha van der Burg

Voorstelling: Eén uit duizend

Isha van der Burg is geen cabaretier – integendeel. Isha is verliefd. Om de liefde van haar leven terug te winnen moet ze alleen wel eindelijk ergens succes mee hebben. Dus dan maar cabaret, alleen al omdat haar pogingen als animator, dichter, battlerapper, carnavalsartiest en minnaar van Thierry Baudet hopeloos zijn mislukt. In haar laatste en ultieme poging haar ex Lloys terug te winnen, legt ze uit waarom juist zíj Cameretten moet winnen.

Grof Geschud

Voorstelling: Lijmen

De Belgische Zoerselenaar Lander Severins en de Nederlandse Dinxperloër Myrthe van Velden leerden elkaar kennen op de Koningstheateracademie en zijn sindsdien onafscheidelijk.

Als pas afgestudeerd, piepjong cabaretduo gaan ze in hun debuutvoorstelling LIJMEN, eindeloos op zoek naar de ander. Via ridders en bejaarden, Plato en de Backstreet Boys bevraagt Grof Geschud het onvermogen om vast te houden en de angst om los te laten. Een ontroerende en hilarische zoektocht om die ander tot op het bot te doorgronden’